zion
New Member
|
Post by zion on Jul 11, 2011 16:22:02 GMT
Hi from sweden! My name is Dennis, owner of a Staffie called zion! we train weight pull and try to compete as much as possible. We are competing in www.euroweightpull.eu rules and there is Zion ranked seven in the -20 category and this is our first racing season! do you have any questions, just ask!
|
|
|
Post by Shakka-Staffs on Jul 11, 2011 19:49:12 GMT
welcome, look forward to seeing your dogs.
|
|
zion
New Member
|
Post by zion on Jul 11, 2011 20:43:22 GMT
Thanks! Its fun that my dog is so god in what he like to do and it is to pull and the rules here in sweden are very strikt. Here is he pulling his record weight. litle bit over 50times his weight. he weights 16.6 and we are stil working with the conditioning. The rails rises 1% eatch meter s676.photobucket.com/albums/vv125/Zionthedog/?action=view¤t=870kg.mp4I dont know how i put the vid in here so i linked it. and sorry for my pink shorts! hahaha And sorry for my english, its not så good so i hope you understand me! // Dennis
|
|
|
Post by Shakka-Staffs on Jul 11, 2011 20:49:00 GMT
very nice video dennis keep up the good work.
|
|
|
Post by leighandapple on Jul 11, 2011 20:50:44 GMT
Welcome to the forum. It's always nice to see another Staffie competing in weight pull and I'm looking forward to seeing more videos of him in action.
Atb Leigh
|
|
|
Post by hannemann on Jul 20, 2011 8:52:05 GMT
hey dennis good to have you here and see you at the champoinships this year
|
|
|
Post by emilia on Jul 20, 2011 20:47:32 GMT
Oj en svensk! Välkommen
|
|
zion
New Member
|
Post by zion on Jul 25, 2011 15:31:32 GMT
Oj en svensk! Välkommen Va kul att man inte e ensam här ine Du har verkligen en fin tik! och vilken sjukt grym hane du ska para din tik med! Hoppas ni får många och underbara valpar!
|
|
|
Post by emilia on Jul 25, 2011 16:00:23 GMT
Oj en svensk! Välkommen Va kul att man inte e ensam här ine Du har verkligen en fin tik! och vilken sjukt grym hane du ska para din tik med! Hoppas ni får många och underbara valpar! Finns några fler från Norden.. Danmark, Norge och Finland Tack! Ja, han är inte bara otroligt snygg, han är fantastisk mentalt också.. var en ära att få träffa honom. Tack igen! Jag hoppas bara på att det inte blir för många ;D
|
|
zion
New Member
|
Post by zion on Jul 25, 2011 20:17:25 GMT
Va kul att man inte e ensam här ine Du har verkligen en fin tik! och vilken sjukt grym hane du ska para din tik med! Hoppas ni får många och underbara valpar! Finns några fler från Norden.. Danmark, Norge och Finland Tack! Ja, han är inte bara otroligt snygg, han är fantastisk mentalt också.. var en ära att få träffa honom. Tack igen! Jag hoppas bara på att det inte blir för många ;D Ska bli väldigt intressant o få följa jag kankse får äran att följa en valp ganska nära. Vill ju lära mig lite mer om dessa linjer o allt annat då jag vill ha en till hund av sbt eller apbt men har man haft en staffe en gång kan man inte sluta känns det som
|
|
|
Post by emilia on Jul 26, 2011 20:18:44 GMT
Finns några fler från Norden.. Danmark, Norge och Finland Tack! Ja, han är inte bara otroligt snygg, han är fantastisk mentalt också.. var en ära att få träffa honom. Tack igen! Jag hoppas bara på att det inte blir för många ;D Ska bli väldigt intressant o få följa jag kankse får äran att följa en valp ganska nära. Vill ju lära mig lite mer om dessa linjer o allt annat då jag vill ha en till hund av sbt eller apbt men har man haft en staffe en gång kan man inte sluta känns det som Kul! Kan det vara..hm, Keo möjligtvis? Han har ju goda chanser att få sig en tik, eftersom han redan ville ha valp av min tik för 1 år sedan.. så med den framförhållningen har man såklart förtur ;D Staffe är det rätta, men det finns ju olika slags staffar, så man kan ju välja fel, hehe. Kul att du har ett intresse för just denna typ av staff!
|
|
|
Post by Shakka-Staffs on Jul 26, 2011 21:33:45 GMT
please this is an english forum
|
|
|
Post by emilia on Jul 27, 2011 7:19:27 GMT
Sorry Shakka.. guess we both were overwhelmed with the fact that we are from the same little country
|
|